TO EVALUATE THE RESULTS OF APPLICATING ACTIVE METHODOLOGY IN TEACHING SPECIALIZED ENGLISH AT MILITARY MEDICAL COLLEGE NO2


Authors

  • Hiền Nguyễn Thị Trường Cao đẳng Quân y 2

Keywords:

active methodology, specialized English

Abstract

Objective: To evaluate cognition and effectiveness when applying active medodology in teaching specialized English.

Subject and method: Experimental Pedagogical research on 127 students in classes (y45b1, y45b2); and 138 students from the control group in classes (y44b1 and y44b2) from September 2017 to January 2018.

Results: Survey results on 127 students from two classes (y45b1, y45b2) showed that students’ major purpose in learning English is to complete course accounting for 95,27%, and to be forced study only 2.36%. Group works and Mind map are two methods which students are very interested with the high rates in order 77,2% and 90,6%. Innovating teaching methods and form of organization are initial conditions to help students more active in learning. There was a statistifically significant difference in learning outcomes between the two groups of students applying traditional method and active one with p < 0,001.

Conclusion: The effective level of active methodology is to create result better than traditional one with average point different about 0,79. Applying active learning and teaching methods are suitable with characteristics and requirements on specialized English lessons

References

Tổng cục chính trị - Quân đội nhân dân Việt Nam (1999) “Đổi mới phương pháp dạy học trong các trường đại học quân sự”, Nhà xuất bản Quân đội Nhân dân, Hà Nội, tr 3-9.

Nguyễn Văn Việt (2009) “Vận dụng Phương pháp dạy học tích cực trong quá trình dạy học môn giáo dục học ở trường Cao đẳng sư phạm Ngô Gia Tự Bắc Giang”, Luận văn Thạc sỹ, Đại học sư phạm, tr.3-78.

Võ Đình Dũng (2010) “Vận dụng phương pháp dạy học nêu vấn đề nhằm phát huy tính tích cực học tập của sinh viên trong quá trình dạy học bộ môn giáo dục học ở trường đại học, cao đẳng”, Bộ môn Tâm lý Giáo dục, Trường Đại học Quảng Nam, tr. 12- 45.

Nguyễn Viết Cường (2013) “Vận dụng phương pháp dạy học tích cực trong quá trình dạy học môn tiếng Anh ở Trung tâm GDTX Yên Lạc – Vĩnh Phúc”, tr.5-8.

Abstract View: 77
PDF Downloaded: 4

Published

07-06-2024

How to Cite

Nguyễn Thị , H. (2024). TO EVALUATE THE RESULTS OF APPLICATING ACTIVE METHODOLOGY IN TEACHING SPECIALIZED ENGLISH AT MILITARY MEDICAL COLLEGE NO2. Journal of 175 Practical Medicine and Pharmacy, (20), 6. Retrieved from https://tapchi.benhvien175.vn/yduocthuchanh175/article/view/186